PitaPata Cat tickers

woensdag 10 juli 2013

Guusje is te dik

Guusje, nou zeg maar Guus, is te dik. De poezen zijn nog geen 1 jaar, dat worden ze 24 juli, maar Guusje weegt nu 6.2 kilo. In mei was dat nog 5.6 kilo. dus als hij zo doorgaat is hij straks 7 of 8 kilo schoon aan de haak en dat is teveel. In tegenstelling tot zijn broers gaat Guusje rustig door het leven. Hij ligt, luiert en ontspant, terwijl zijn ongediagnostiseerde ADHD broer Robin, door het huis rent en draaft en dat is ook in gewicht te zien. Robin is nog geen 5 kilo.

Guusje vanavond, poot recht naar voren is een familiekwaal, zijn broer doen dat ook ;-).
 Er een drie redenen waarom ik Guusje het liefste niet op dieetvoer zet.
1) Ik vind hem te jong voor light of dieetvoer
2) het is met drie draakjes moeilijk om er eentje op dieet te zetten en de rest niet
3) lightvoer is duur en er zit een hoop troep in.

Omdat ik Guusje het liefste zie afvallen en niet verder zie aankomen, moet er toch wat gebeuren. Meer bewegen helpt niet echt. Nu kreeg ik van iemand op een kattenforum het advies om voorlopig alleen blikvoer te geven. Een van haar poezen die zo'n 8 kilo woog, viel er 3 kilo mee af. Ik vind het zeker het proberen waard.

In oktober moeten ze voor een enting naar de dierenarts en ik hoop dat er dan een kilo of 2 af is. Als de dierenarts zegt dat Guus op dieetvoer moet doe ik dat natuurlijk, maar ik hoop dat op deze manier te voorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie.